
Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych weszło w życie pod koniec maja tego roku. Według niego wszystkie firmy, które przetwarzają dane osobowe muszą dostosować ich ochronę do nowych wytycznych. Jednak RODO dotyczy nie tylko dokumentów elektronicznych, ale też papierowych. Często trafiają one do kosza, co naraża dane na dostęp nieuprawnionych osób. Rozwiązaniem problemu jest zakup niszczarki do biura, która skutecznie utylizuje dokumenty w formie papierowej.
RODO – chroń dane osobowe przed kradzieżą!
Nowe przepisy dotyczące danych osobowych obejmują nie tylko wszystkie dokumenty elektroniczne, z którymi są w pierwszej kolejności kojarzone, ale też dokumenty w formie papierowej. Średnio 70% wszystkich danych jest jednak drukowanych na papierze. Często niepotrzebne dokumenty trafiają do kosza i chociaż są wstępnie niszczone, nadal ukazują dane osobowe, narażone wówczas na kradzież. Konieczna staje się więc ich wcześniejsza, osobista utylizacja.
Jakie dokumenty powinny być niszczone?
Rekomendowane jest niszczenie takich dokumentów jak: oferty i dokumentacja kontraktowa, wyciągi i zapisy księgowe, faktury, paragony, dokumenty reklamowe o spersonalizowanej treści, dokumenty podatkowe i księgowe, dokumenty z podpisem oraz dokumenty wydrukowane i wyrzucone z powodu kiepskiej jakości. Niszczarki zapewniają ochronę danych, pomagając przestrzegać przepisy RODO. Jednocześnie chronią więc przed grzywnami i dbają o reputację firmy.
Nie rób więcej niż jednej kopii dokumentów papierowych
Oprócz nieszczenia dokumentów, bardzo ważne jest także ograniczenie ich ilości. To dobra praktyka, która jest zalecana dla biur czy firm. Najlepiej robić tylko jedną kopię dokumentu, dzięki czemu nie będziemy ryzykować, że przez roztargnienie większa ilość zostanie w kopiarce, a osoby niepowołane będą miały łatwy dostęp do danych. Odpowiednio wcześniej trzeba także przeszkolić pracowników na temat ważności dokumentów i uczulić ich także na pozostawianie dokumentów na biurku czy w sali konferencyjnej. Jeśli zapewniają do nich dostęp osobom trzecim, naruszają prawo ochrony danych!
Niszczarka Rzeszów rozwiązuje problem utylizacji dokumentów!
Dokumenty zawierające dane osobowe najlepiej niszczyć samodzielnie w niszczarce. To skuteczne rozwiązanie, które daje poczucie pewności, że nie dostaną się w niepowołane ręce. Długie trasy firm przewożących odpady, nieodpowiednie przechowywanie oraz brak potwierdzenia skuteczności nieszczenia niesie zawsze ryzyko wycieku informacji. Niszczarka jest więc najlepszym i jednocześnie najprostszym rozwiązaniem w przypadku utylizacji dokumentów.
Najwyższej jakości niszczarki FELLOWES, KOBRA, OPUS, REXEL, SHREDCAT, WALLNER dostępne są w asortymencie rzeszowskiej firmy Resgraph. Urządzenia pracują wydajnie przez wiele lat, dzięki czemu inwestycja w sprzęt szybko się zwraca. Koniecznie zajrzyj więc do naszego e-sklepu i znajdź najlepszą niszczarkę do swojego biura!